Laddar…

Hur fungerar returprocessen?

  1. Uppfyller produkten returvillkoren? Gå i så fall till steg 2.
  2. Anmäl produkten som ska returneras via online-returformuläret. Vi accepterar endast returnerade produkter som har meddelats i förväg.
  3. Använd robust kartongförpackning för att packa produkten. Skriv ut returformuläret och inkludera detta med produkten som ska returneras.
  4. Överlämna paketet till önskad pakettjänst. Observera att du själv står för fraktkostnaderna.
  5. Leveransadress:
    FysioSupplies B. V.
    Att Returnerar Avdelningen
    Sylviuslaan 9
    9728 NS Groningen The Netherlands

  6. Efter ett godkänt mottagande och en positiv bedömning från vår returavdelning får du tillbaka dina pengar inom 5-10 dagar.

Vanliga frågor om returer:

Vilka är returvillkoren?

Du kan returnera en produkt inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Produkten måste returneras i sitt ursprungliga skick och i originalförpackningen (om det är rimligt). Produkter som är använda, skadade eller inte ligger i originalförpackningen kan inte accepteras som en retur.

Vad behöver jag göra för att returnera eller byta ut en produkt?

Du kan returnera en produkt inom 14 dagar efter mottagandet genom att registrera det via online-returformuläret.

Förfrågan om utbyte/retur

Fyll i informationen nedan för att returnera en produkt eller för att se en tidigare begäran om retur.

  • Order #
  • E-post eller efternamn

Vilka produkter kan inte bytas ut?

  1. Använda eller skadade produkter.
  2. Produkter som inte ligger i sin originalförpackning.
  3. Om en produkt är en outlet-produkt så anges det i produkttexten.
  4. Programvara där förseglingen är bruten.
  5. Kuponger, presentkort och kreditnoter kan inte bytas mot pengar. Överst på formuläret

Hur fungerar en återbetalning?

Inom 5-10 arbetsdagar efter mottagande och godkännande av den returnerade produkten återbetalar vi inköpspriset till samma kontonummer som användes för betalning. Om kontonumret är okänt för oss kommer vi att kontakta dig.

Kan jag byta min produkt mot en annan produkt?

Att byta ut en produkt är inte möjligt. Du kan dock returnera den oönskade produkten och beställa den önskade produkten online.

Vad är statusen för min retur?

Det är möjligt att den returnerade produkten har anlänt till vårt lager enligt spårinformationen för din valda paketjänst, men att du ännu inte har fått en utvärdering. Det kan ta oss upp till 24 timmar efter ankomst att bearbeta den returnerade produkten. Vi kommer då att se till att du får en önskvärd lösning. Vi kommer också att hålla dig informerad om detta via e-post.

Vad ska jag göra om den levererade produkten är defekt eller skadad?

Har du köpt en produkt som har gått sönder för snabbt? Enligt lagen är produkten då bristfällig. Om så är fallet har du rätt till en ersättningsprodukt eller en reparation, vänligen kontakta vår kundtjänst. Det finns dock undantag. Vissa produkter har antingen ingen eller kortare garanti eftersom de är outlet-produkter. Om så är fallet anges det i produktbeskrivningen. Denna produkt kan därför inte returneras.

Omfattas min defekta produkt av garantin?

Vi erbjuder i allmänhet två års garanti på alla produkter med tillverkningsfel. Din produkt ska inte gå sönder under de första två åren av normal användning. Om detta händer kommer vi att reparera eller ersätta produkten utan kostnad. För vissa produkter erbjuder vi till och med mer än två års garanti.

Är en produkt defekt? Skicka ett e-postmeddelande med bilder och en beskrivning av defekten.

Har problemet inträffat inom garantiperioden och är det ett tillverkningsfel? Då är reparationen helt gratis. Om du själv har orsakat felet hjälper vi dock gärna dig med reparationen.

Exempel på situationer:
Inga kostnader
Ditt behandlingsbord slutar plötsligt att åka upp och ner, det har inte kortslutits och kontakten sitter i. I det här fallet finns det en god chans att det är en tillverkningsfel och reparation och frakt är helt gratis.

Kostnader
Är kudden på ditt behandlingsbord skadad eftersom du använde kemikalier för att rengöra ytan? Detta betraktas som användarskada, i vilket fall avgifter tillkommer. Tyvärr kan vi inte i förväg ange hur mycket dessa kostnader kommer att bli. Vi måste först undersöka produkten, ta fram en offert och ge dig ett förslag. Du måste naturligtvis ge ditt godkännande först innan vi fortsätter med reparationen.

Var kan jag hitta statusen för min återbetalning?

Tyvärr är det inte möjligt för dig att kontrollera återbetalningens status. Vi försäkrar dig dock att betalningen görs inom sju arbetsdagar efter hanteringen av returen.

Jag har inte fått någon återbetalning. Hur är det möjligt?

Hur lång tid det tar innan återbetalningen krediteras till ditt konto varierar från bank till bank. Vi betalar alltid inom fem arbetsdagar efter hanteringen av returen. Finns beloppet fortfarande inte på ditt konto efter nio arbetsdagar? Vänligen kontakta vår kundtjänst i så fall.

Jag har inte fått en faktura, var kan jag hitta den?

Du kan enkelt ladda ner din faktura på ditt FysioSupplies-konto.